Hidratáló ételek és italok a nyári forróságban

A nyári forróságban az embernek sokszor semmi kedve bármit is enni vagy inni. Azonban még melegben is szükség van folyadékpótlásra, mégha nem is szeretnénk megenni egy nagy tányér húslevest.

Az alábbiakban összegyűjtöttünk pár olyan ételt és italt, amely remekül hidratálja testünket. Ezek biztosítják, hogy a szervezetünk még ilyenkor is egészséges lehessen.

Nyári fogások

A hőségben szinte senkinek sincs kedve pacalpörköltet majszolni egy jó adag kenyér társaságában. Általában előtérbe kerülnek a frissítő limonádék, pár fagyasztott joghurtos gyümölcsös finomság, de többen fogyasztanak salátát is. Ezek nagy része azonban nem lát el kellő energiával ahhoz, hogy jól bírjuk a kánikulát.

Gyümölcsös italok nyáron

Az elektrolitok pótlása

Ha a meleget még egy kis sporttal is megspékeljük, akkor különösen fontos odafigyelni, hogy mit is viszünk be a szervezetünkbe. Rendkívül fontos az elektrolitok pótlása, hiszen az izzadással folyamatosan sót és ásványi anyagokat veszítünk. A kálium és a só az a két összetevő, amely a vízháztartásért felel, fontosak a szív működése és a keringés szempontjából egyaránt. Ezek pótlására választhatunk olyan gyümölcsöket, amik nem csak hidratálnak, hanem energiával látnak el.

Jeges italok nyáron

Nyáron tökéletes választás egy jó adag eper, esetleg pár barack is, amikből egy-egy csészényi adag fedezni a napi szükséglet 10%-át. Készíthető belőlük friss saláta, de akár valamilyen hűsítő smoothie is. Utóbbihoz nem árt hozzáadni egy adag jeget, hiszen csak így lesz igazán frissítő az italunk.

Mivel a fagyasztóból mindig akkor fogy el a jégkocka, mikor a legjobban vágyunk rá, hasznos lehet egy jéggép beszerzése.A jéggép kínálatot online is megtekinthetjük, a hüvös szobában ülve, így még ki sem kell mozdulni, hogy beszerezzük ezt a praktikus háztartási kisgépet, ami jó szolgálatot tesz nagy családok számára, illetve nagyobb összejövetelek során is.

A regenerálódáshoz elengedhetetlen táplálékok

A sok futás, bicikli, esetleg kerti munka során a szervezetünk különösen igényli a vizet. Egy kiadós edzést követően nem árt megtámogatni az izomzatot és a csontokat. Kevesen tudják, de az ananász nagy arányban tartalmaz bromelain nevezetű enzimet, ami segíthet a regenerálódásban. Emellett nem árt elfogyasztani párszor egy marék cseresznyét is, amivel pedig antioxidánsokat és melatonint vihetünk be a testünkbe. Utóbbiak segíthetnek a gyulladások leküzdésében is.

Nyári saláta

Az emésztés elősegítése

Ahogy az eddig felsoroltak, úgy a hüvelyesek is remek energiaforrások a nagy hőségben. Bár ezek önmagukban nem hidratálnak, salátákkal keverve, esetleg főzelék formájában mind-mind vizet juttatnak a szervezetünkbe. Amennyiben nem eszünk elegendő rostot, szintén fontos lehet legalább hetente párszor zöldbabot, cukorborsót, esetleg babot fogyasztani. Egy jó adag frissítő nyári zöldbableves, esetleg egy babos saláta tökéletes vacsora lehet bármilyen nehéz nap után is.

Tejtermékek fogyasztása

Az immunrendszerre sem árt kis figyelmet szentelni, hiszen a vírusok nyáron is jelen vannak. Amennyiben azonban megpróbálunk minél több probiotikumot fogyasztani, segíthetünk ezek leküzdésében. Érdemes naponta fogyasztani egy kis kefirt, natúr joghurtot, esetleg tejet egyaránt. Ha ezeket nem kedveljünk annyira, akkor jöhetnek az ízletes turmixok, bármely tejtermékből készítve.

Joghurt-gyümölcs nyáron

Párosítsuk egy kis barackkal, eperrel, esetleg rebarbarával és máris kész a jeges finomság. Ez nem csak probiotikumot juttat a szervezetünkbe, hanem vitaminokat, ásványi anyagokat és persze folyadékot egyaránt. Több legyet üthetünk egy csapásra, ha minden nap iszunk valamilyen saját magunk által gyártott turmixot. Jó megoldás lehet egy tejes-joghurtos gyümölcsleves is, ami szinte tökéletes ebéd lehet az egész család számára.


Nyáron tehát ugyanolyan fontos figyelni a megfelelő ásványi anyagok bevitelére, mint a folyadékra. A frissítő és hidratáló ételek és italok azonban segíthetnek, ha már nem bírunk több vizet inni. Készítsünk tejes turmixokat, smoothiet, esetleg gyümölcslevest és máris kész egy finom ebéd.