Vízfogyasztás kalkulátor, mennyit kell inni naponta

Az egészséges életmód alappillére a kiváló minőségű és kellő mennyiségű folyadékbevitel. Mindenki tudja, hogy fontos a rendszeres vízivás, de már kevesen tudják, hogy mennyi szükséges a szervezet egészséges működéséhez. A vízfogyasztás kalkulátor segítségével kiszámolható, hogy mennyi vizet kell inni naponta.

Átlagosan az emberi test 60-70 %-a víz, de vannak olyan szerveink, amelyekben ettől jóval nagyobb arányban van jelen. Pl. a szem üvegtestében 99%-os, az agyban pedig 80 %-os a víztartalom. A testben végbemenő biológiai folyamatok víz nélkül nem tudnak zavartalanul lezajlódni. tehát a napi vízfogyasztás fontossága abszolút nem kérdőjelezhető meg, a kérdés inkább az, hogy mennyit és mit igyunk. A mennyiség kiszámolásához ad segítséget a vízfogyasztás kalkulátor.

mennyi vizet kell inni naponta kalkulátor!

Az alábbi folyadékbevitel kalkulátorral pillanatok alatt ki tudod számolni, hogy neked mennyi a folyadékszükségleted. Csak néhány adatot kell megadnod, ami alapján a kalkulátor személyre szabottan kiszámolja, hogy hány liter folyadékot kell meginnod naponta.

Válaszd ki az életkorodat, a nemedet, majd írd be a magasságodat centiméterben, a súlyodat pedig kg-ban. Válaszd ki, hogy éppen milyen időjárás van és mekkora a fizikai aktivitásod. Ne feledd el bepipálni a kalkulátor tetején, hogy érdekel a személyre szabott eredmény. A „Számold ki” gombra kattintva megkapod az eredményt literben megadva.

Napi folyadékbevitel kiszámolása

require
require
require
require
 

You should drink ...... vizet kell inni naponta.

A kalkulátor által megadott folyadékmennyiség a napközben elfogyasztott italok és élelmiszerek folyadéktartalmával együtt értendő, de törekedni kell arra, hogy a bevitt folyadék a szervezet számára hasznos tiszta vízből, természetes zöldség- és gyümölcslevekből valamint zöld- és gyógyteákból álljon. Kerülendő mindenféle cukros üdítőital és gyümölcslé.

Mi befolyásolja, hogy mennyi vizet kell fogyasztanod naponta?

A szervezet víztartalma izzadással, kilégzéssel, a vizelettel és a széklettel folyamatosan csökken, ezért az elveszett vizet pótolni kell. A kisebb mértékű kiszáradás orvosolható problémákhoz vezet, mint pl. fejfájás, szédülés.

Egy súlyosabb kiszáradás azonban a szervezet működését olyan mértékben felboríthatja, hogy halálhoz is vezethet, ha nem kap időben segítséget az érintett. A víz tehát az élet létfontosságú eleme, aminek pótlására mindenkinek oda kell figyelni.

Mennyi vizet kell inni naponta

Az emberi szervezetek különbözőek, így a napi folyadékszükségletben is vannak eltérések. Azt, hogy hány liter vizet kell inni naponta, külső és belső tényezők egyaránt befolyásolják. Minden részletre nem térünk ki, de a legfontosabbak a vízfogyasztás kalkulátorba is beépítésre került.

Életkor

Az életkor növekedésével csökken a szervezet vízszázaléka. Míg gyermekkorban a test 80-85 %-a, addig egy 70 éves embernek már csak a test 50 %-a víz. Az időseknek valamivel kevesebb folyadékra van szükségük, de még ezt a keveset is nehezen fogyasztják el.

A kor előrehaladtával kevésbé érzik a szomjúságot, így könnyebben elfeledkeznek a vízivásról. Sok egyedül élő idős ember kiszáradással kerül a kórházba, mert észre sem veszik, hogy mennyire kevés folyadékot isznak, már csak a következményeivel szembesülnek.

Nem

A nők testvíz százaléka alacsonyabb, mint a férfiaké, így a folyadékigényük is kisebb. Míg a nők testének 50-60 %-a, addig a férfiaknak 60-70 %-a víz, tehát esetükben nagyobb a pótlási igény.

Időjárási viszonyok

Mindenki tapasztalta már, hogy teljesen más a szervezet folyadékszükséglete nyári melegben, mint téli hidegben. Hőségben a fokozott izzadással megnő a szervezet folyadékvesztése, amit pótolni kell. Nyáron nem csak a víz, hanem a hidratáló ételek és italok fogyasztása is fokozottan ajánlott.

Vízfogyasztás kalkulátor

Szervezet aktivitása, mozgás

Folyadékbevitel szempontjából nem mindegy, hogy mozgásszegény életmódot élsz, vagy aktívan sportolsz, pl. futsz, vagy kerékpározol. De nem csak a testmozgás, hanem a munkavégzés is hatással van a napi vízigényre.

Kevesebb a napi folyadékszükségleted, ha irodai munkát, de 20 %-al is több lehet, ha aktív fizikai munkát végzel. Minél többet mozogsz, annál nagyobb az energiaszükséglete a szervezetednek, így több vízre is van szükséged. A napi folyadékszükségleted hatványozottan megnövekszik, ha hőségben végzel erős fizikai munkát.

Megbízható a napi vízfogyasztás kalkulátor?

A folyadékszükséglet kalkulátor viszonylag nagy pontossággal mutatja meg, hogy kinek mennyi vizet kell inni naponta. Természetesen ez nem szentírás, hanem egy ajánlás.

A napi folyadékbevitel kalkulátor egészséges szervezetre számolja ki a folyadékszükségletet, de vannak olyan tartós, vagy rövid ideig fennálló betegségek, melyek erősen befolyásolják, hogy mennyi vizet kell inni naponta.

Ezekben az esetekben érdemes a kezelőorvossal konzultálni. Ilyen esetek pl. a cukorbetegség, a hasmenés, vesebetegség.

Érdemes figyelni a szervezet jelzéseire is. A vízhiány nem mindig szomjúsággal jelentkezik, hanem enerváltsággal, fejfájással, szédüléssel. Gyógyszerek helyett ilyenkor jobb egy pohár vizet meginni. Sokszor már ennyi is elegendő, hogy a kellemetlen tünetek elmúljanak.


Az, hogy mennyi vizet kell meginni naponta, több dologtól is függ, de egy biztos, nincs olyan ember, akinek ne kellene pótolni a szervezetből elveszett folyadékmennyiséget. Egy kis tudatossággal, a vízfogyasztás kalkulátor használatával, egy napi rutin bevezetésével hamar meg lehet szokni az óránkénti vízivást, amivel biztosítani lehet a szervezet folyadékszükségletét.